Λαμπρά εγκαίνια στο νέο Δημοτικό Σχολείο Πανόρμου-Ο Δήμος Μυλοποτάμου επενδύει με συνέπεια στη νέα γενιά
Με την παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και πλήθους Υπουργών, ο Μυλοπόταμος έστειλε μήνυμα προόδου και αλλαγής.
Σε μια τελετή γεμάτη συγκίνηση, υπερηφάνεια και ισχυρο συμβολισμό, πραγματοποιήθηκαν χθες τα εγκαίνια του νέου Δημοτικού Σχολείου Πανόρμου, ενός έργου που ενώνει τη συνέχεια των Δημοτικών Αρχών του Μυλοποτάμου και αποδεικνύει ότι η Παιδεία παραμένει στο επίκεντρο της αναπτυξιακής στρατηγικής του Δήμου.
Στο επίκεντρο της τελετής βρέθηκε η ομιλία του Δημάρχου Μυλοποτάμου κ. Γεωργίου Κλάδου, ο οποίος, με λόγο θεσμικό και ειλικρινή, αναφέρθηκε στο έργο αυτό ως καρπό μακράς συνέχειας, συνεργασίας και συλλογικής προσπάθειας. Ο Δήμαρχος απέδωσε δημόσια τιμή στους προκατόχους του, τον κ. Βαγγέλη Μαυρομάτη και τον κ. Δημήτρη Κόκκινο, που οραματίστηκαν και υπέγραψαν τα πρώτα βήματα για την υλοποίηση του σχολείου.
«Σήμερα βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση ενός σημαντικού έργου, ενός οράματος που ξεκίνησε να σχεδιάζει ο τότε Δήμαρχος Γεροποτάμου, κ. Βαγγέλης Μαυρομάτης, και συνέχισε με συνέπεια ο διάδοχός του, κ. Δημήτρης Κόκκινος, όταν το 2020 υπογράφηκε η σύμβαση για την ανέγερση του σχολείου που σήμερα έχουμε την τιμή να παραδίδουμε στην κοινωνία μας», ανέφερε ο Δήμαρχος, ευχαριστώντας θερμά όλους όσοι πίστεψαν και εργάστηκαν για να φτάσει το έργο αυτό στην ολοκλήρωσή του.
Ο κ. Κλάδος υπογράμμισε ότι το νέο Δημοτικό Σχολείο Πανόρμου αποτελεί έμβλημα της διαχρονικής συνέχειας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ένα παράδειγμα θεσμικής ωριμότητας και συνεργασίας που ξεπερνά πολιτικές γραμμές. «Στον Μυλοπόταμο έχουμε αποδείξει ότι, όταν πρόκειται για τα παιδιά και την Παιδεία, δεν υπάρχουν όρια και διαχωρισμοί. Υπάρχει μόνο κοινός στόχος: ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στη σημασία της Παιδείας, ο Δήμαρχος τόνισε ότι «η δύναμη ενός τόπου δεν μετριέται σε αριθμούς και δείκτες, αλλά στο μορφωτικό του κεφάλαιο και στον πολιτισμό του». Εξήγησε πως, μέσα σε μόλις δύο χρόνια διοίκησης, η Δημοτική Αρχή έχει προχωρήσει σε δεκάδες ουσιαστικές παρεμβάσεις στα σχολεία του Δήμου, τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε διοικητικές και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην επιτυχία του χαρακτηρισμού των ορεινών σχολείων όλων των βαθμίδων του Δήμου ως “δυσπρόσιτων”, μια εξέλιξη που, όπως είπε, «δεν είναι μόνο γραφειοκρατική νίκη, αλλά μια ουσιαστική θωράκιση της εκπαιδευτικής ζωής, που εξασφαλίζει την παρουσία εκπαιδευτικών σε κάθε γωνιά του Μυλοποτάμου».
Παράλληλα, παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο της Δημοτικής Αρχής, με έμφαση στη δημιουργία νέου Βρεφονηπιακού Σταθμού 300 θέσεων στο Πέραμα, την ίδρυση Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης για παιδιά με αναπηρία (ΑμεΑ), τη λειτουργία Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας και τη συνεχή αναβάθμιση όλων των σχολικών μονάδων. «Κανένα παιδί να μη μένει πίσω. Κάθε οικογένεια στον Μυλοπόταμο να έχει ίσες ευκαιρίες στη γνώση, στη φροντίδα, στη ζωή», υπογράμμισε με έμφαση.
Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στη σημασία των ευρωπαϊκών πόρων, επισημαίνοντας ότι το έργο υλοποιήθηκε με συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και εθνικών πόρων, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κρήτης 2014–2020 και του νέου Προγράμματος “Κρήτη” 2021–2027. Ευχαρίστησε θερμά την Περιφέρεια Κρήτης και τον Σταύρο Αρναουτάκη την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και την κυρία Μαρία Κασωτάκη καθώς και τις Τεχνικές, Διοικητικές και Οικονομικές Υπηρεσίες του Δήμου μας για τη συμβολή τους.
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Κλάδος μίλησε με λόγο ανθρώπινο και ελπιδοφόρο:
«Η Παιδεία δεν είναι πεδίο εντυπώσεων, είναι η διαδοχή των γενεών. Αν δώσουμε στα παιδιά μας σταθερές ρίζες και ανοιχτούς ορίζοντες, θα σταθούν καλύτερα από εμάς. Θα κρατήσουμε τα παιδιά μας εδώ, με σχολεία αντάξια των ονείρων και της ζωής τους. Το νέο Δημοτικό Σχολείο Πανόρμου είναι μια νίκη της συλλογικής προσπάθειας και μια υπόσχεση για το μέλλον των παιδιών μας όπως οφείλουμε ως Δημοτική Αρχή».
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ένα θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα από το κοινό, που αναγνώρισε όχι μόνο τη σημασία του έργου, αλλά και το ήθος μιας Δημοτικής Αρχής που προχωρά με σεβασμό στη συνέχεια, πίστη στην παιδεία και αποφασιστικότητα για το αύριο.



